Loppehuset er organiseret i “foreningen loppehuset” omkring de lokale organisationer, der holder marked i huset. Alle i Loppehuset arbejder frivilligt og ulønnet, så hele overskuddet fra loppemarkederne går ubeskåret til det lokale foreningsliv.

Aarhus Kommune, Sport og Fritid støtter loppehuset med husleje i lokalerne. Foreningen holder årligt en generalforsamling, der er loppehusets øverste myndighed, det er også her bestyrelsen bliver valgt.

Forøg din vapingoplevelse med vores førsteklasses udvalg af vapeprodukter. Fremhæv hver pust med smag, der begejstrer sanserne og enheder, der leverer perfektion. Besøg https://www.zigzagpapersshop.co.uk nu til den ultimative dampfornøjelse.

Bliv medlem

Nye foreninger, der ønsker at leje Loppehuset til at afholde loppemarked i, er velkommen til at melde sig ind i “foreningen loppehuset”,. Muligheden for at låne huset går på tur mellem medlemsforeningerne. Et medlemskab koster 300 kr. pr. år.

Foreninger med hjemsted i Aarhus Kommune, der har til formål at støtte børne- og ungdomsarbejde i Aarhus Kommune – eller foreninger, med hjemsted i Aarhus Kommune, der har til formål at støtte humanitært arbejde kan komme i betragtning som medlemmer. Kontakt bestyrelsen, hvis I ønsker en dialog om optagelse.

Medlemskab giver ret til at afholde loppemarked i Loppehuset i henhold til bestyrelsens retningslinjer for afvikling af loppemarked.

Foreningerne skal efter aftale med Sport & Fritid Aarhus Kommune samt Kredsløb opfylde nedenstående betingelser for at være medlem:

▪ være registreret med CVR nr. og med gældende vedtægter. Foreningen skal have til formål at støtte humanitært og/eller frivilligt socialt arbejde eller have folkeoplysende formål som fx idrætsforeninger eller spejdergrupper
▪ være hjemmehørende i Aarhus Kommune.
▪ have sin egen økonomi, som skal være afgrænset i forhold til medlemmerne som privatpersoner. Derfor skal medlemsforeningerne have sine egne separate foreningskonti, budgetter og regnskaber.
▪ sørge for, at deres økonomi er uafhængig af dens stiftere, og midler, der er givet til foreningens formål, må ikke kunne føres tilbage til foreningens stiftere.
▪ føre regnskab, hvor indbetalinger og udbetalinger fremgår. Årsregnskab og bilag skal opbevares i 5 år. Kredsløb kan ønske fremvisning af bilag for indtægter og udgifter/udbetalinger.
▪ fremsende deres årsregnskab det første år efter samarbejdsaftalen er trådt i kraft. Efterfølgende skal foreningerne fremsende deres årsregnskab, såfremt Kredsløb måtte ønske det. Nye foreninger skal altid fremsende årsregnskab efter første år.
▪ sørge for at genbrugseffekterne opbevares forsvarligt under tag, så de ikke taber deres genbrugsværdi. Dvs. at de må ikke opbevares udendørs.
▪ lave en beskrivelse af, hvad der sker med de modtagne genbrugsting fra de afhentes på genbrugsstationerne til de sælges eller foræres væk